Actualizați navigatorul pentru a vizualiza corect acest site.
Actualizați navigatorul acum!Această pagină include informații relevante privind Regulamentul UE privind serviciile digitale [Regulamentul (UE) 2022/2065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind o piață unică a serviciilor digitale și de modificare a Directivei 2000/31/CE] (DSA).
Ce este?
Regulamentul privind serviciile digitale (DSA) este o legislație a UE care introduce un nou cadru aplicabil platformelor online, oferind o protecție mai mare consumatorilor și utilizatorilor comerciali („Destinatarii serviciului”) împotriva bunurilor periculoase și a conținutului ilegal difuzat online. Un astfel de cadru include mecanisme pentru ca utilizatorii să semnaleze conținutul ilegal și pentru ca platformele să elimine un astfel de conținut sau să restricționeze accesul la acesta, oferind motivarea deciziilor lor de moderare a conținutului.
Când intră în vigoare DSA?
Normele aplicabile platformelor online vor începe să se aplice începând cu 17 februarie 2024.
Punct de contact desemnat
În conformitate cu articolele 11 și 12 din DSA, lastminute.com group a desemnat un punct de contact pentru autoritățile statelor membre, Comisia Europeană, Consiliul European pentru Servicii Digitale și destinatarii serviciului în scopuri operaționale legate de cerințele DSA, precum și în scopul altor acte din dreptul Uniunii.
Portalul de notificări și acțiuni
În conformitate cu articolul 16 din DSA, reprezentanții guvernamentali, notificatorii de încredere și destinatarii serviciului pot utiliza portalul Notificări și acțiuni pentru a trimite notificări privind conținutul ilegal de pe site-ul nostru web.
Trimite o notificare de raportare de conținut
Sistem intern de gestionare a reclamațiilor
Destinatarii serviciilor noastre au dreptul să depună o plângere împotriva deciziei noastre privind ilegalitatea conținutului sau incompatibilitatea acestuia cu termenii și condițiile noastre, despre care consideră că îi afectează negativ (cum ar fi decizia de a elimina, dezactiva, suspenda sau rezilia accesul unui utilizator la informații, servicii sau contul său). În special, dacă ai trimis o notificare în conformitate cu articolul 16 din DSA prin intermediul portalului Notificări și acțiuni, ai primit o notificare privind decizia și ai preocupări legate de rezultat, poți trimite o reclamație.
În plus, în conformitate cu articolul 21 din DSA, destinatarii serviciului au dreptul să apeleze la un organism de soluționare extrajudiciară a litigiilor pentru a soluționa litigiile legate de deciziile luate de noi. Destinatarii serviciului se pot adresa acestor organisme de soluționare extrajudiciară a litigiilor în privința reclamațiilor care nu au putut fi soluționate prin intermediul mecanismelor interne de gestionare a reclamațiilor. Destinatarii serviciilor își pot adresa reclamația direct organismului respectiv, fără a apela mai întâi la mecanismul intern de gestionare a reclamațiilor. O listă a organismelor certificate de soluționare extrajudiciară a litigiilor din statele membre poate fi găsită la link.
Reține că este posibil să ne contactezi prin canalele descrise mai sus în următoarele limbi: engleză, italiană, franceză, spaniolă și germană.
Raportul anual privind transparența DSA
În conformitate cu articolul 15 din DSA și angajamentul său față de transparență, lastminute.com group oferă un raport anual privind activitatea de moderare a conținutului efectuată în cursul anului. Acest raport include informații despre inițiativa de moderare, inclusiv informații referitoare la conținutul ilegal, utilizarea instrumentelor automate, măsurile de formare și reclamațiile primite în cadrul sistemelor de gestionare a reclamațiilor.
A se vedea Raportul anual privind transparența DSA (Primul raport anual disponibil cel târziu în decembrie 2024)
Informații privind numărul mediu lunar de destinatari ai serviciului în Uniunea Europeană
În conformitate cu articolul 24, alineatul (2), din DSA, destinatarii raportului de servicii includ numărul de destinatari activi lunari medii din UE ai serviciilor intermediare care intră sub incidența articolului respectiv, calculat ca medie în perioada ultimelor șase luni.